Herunder findes en beskrivelse af de delegeringer, som kan tilknyttes eller kan være tilknyttet en bruger i selvbetjeningen. Nogle delegeringer kan ikke tilføjes eller fjernes, da disse udelukkende administreres af Finans Danmark/Arbejdsgiver.
Statistik-indberetning
Giver adgang til at indberette, se og ændre i løn- og fraværsdata. Denne delegering bør behandles som følsom, da det vil give adgang til persondata.
Adgangsrollen ”Indberetning” skal være tilknyttet brugeren samtidigt med denne delegering, for at brugeren opnår adgang.
Medarbejderantal-indberetning
Giver adgang til at indberette, se og ændre medarbejderantal.
Adgangsrollen ”Indberetning” skal være tilknyttet brugeren samtidigt med denne delegering, for at brugeren opnår adgang.
Egne HR-nøgletal/statistikker
Giver adgang til at trække virksomhedens egne statistikker for løn, fravær og kønsopdelt lønsstatisk samt adgang til værktøket HR-benchmark.
Rollen ”Medlemsservice” skal være tilknyttet brugeren samtidigt med denne delegering, for at brugeren opnår adgang.
Medarbejder-administration
Tildeles af Finans Danmark/Arbejdsgiver og bestemmer, hvilke roller og delegeringer som en virksomhedsansvarlig kan tilknytte brugere.
Indberetter-administration
Tildeles af Finans Danmark/Arbejdsgiver og definerer, hvilke roller og delegeringer en virksomhedsansvarlig kan tilknytte brugere. Benyttes til virksomheder, som ikke er medlem af Finans Danmark/Arbejdsgiver, og som derfor kun skal kunne tilgå en begrænset del af arbejdsgiver.finansdanmark.dk. Det er dog også muligt for en medlemsvirksomhed at udpege en medarbejder, der kan administrere indberettere for virksomheden uden at kunne administrere alle aspekter af adgange til arbejdsgiver.finansdanmark.dk.