Herunder findes en beskrivelse af de roller, som kan tilknyttes eller kan være tilknyttet en bruger i selvbetjeningen. Nogle roller kan ikke tilføjes eller fjernes, da de administreres af Finans Danmark/Arbejdsgiver.
Indberetning
Giver adgang til de særlige områder på arbejdsgiver.finansdanmark.dk, hvor det er muligt at indsende data til Finans Danmark/Arbejdsgiver, fx løn- og fraværsdata og forskellige former for ad-hoc-indberetninger. Brugere, der har denne rolle tilknyttet, kan modtage påmindelser fra Finans Danmark/Arbejdsgiver om indberetninger.
Denne rolle er altid nødvendig at have for at kunne få adgang til statistik-indberetning eller medarbejderantal-indberetning.
Medlemsservice
Giver adgang til de områder på fanet.dk, der indeholder nyheder, information og værktøjer målrettet de HR-relaterede funktioner i medlemsvirksomhederne.
Netværk statistikindberetning
Gives til den person i medlemsvirksomheden, som er Finans Danmark/Arbejdsgivers faste kontaktperson for netværk statistikinbdberetning. Kan gives til mere end en person.
Gruppe for statistikindberetning
Gives til den person i medlemsvirksomheden, som er Finans Danmark/Arbejdsgivers faste kontaktperson for statistikinbdberetning. Kan gives til mere end en person.
Personaleansvarlig
Gives til den person i medlemsvirksomheden, som er Finans Danmark/Arbejdsgivers faste kontaktperson. Skal gives til minimum én person og kan ikke gives til mere end én person.
Administrator
Rollen gives til den person i medlemsvirksomheden, som kan administrere stamoplysninger og brugere for den pågældende virksomhed.